Ok, jag vill annonsera!
Hur går det till?

Vi hjälper dig hela vägen in i mål! Oavsett om du har färdigt material som behöver anpassas eller om du har en lös idé om hur du skulle vilja ha det.

Här beskriver vi processen och ger några goda råd, längst ner hittar du också de tekniska specifikationerna om du söker efter dom.

Goda råd är alltid gratis!

Brainstorm! Vad har du för budskap? Vilken är din målgrupp? Hur ser din identitet och ditt varumärke ut? Less is more?

Vi är gärna bollplank så tidigt som möjligt i processen.
Har du skrivit ihop ett manus så skickar du in det till oss!

Kan jag ta bilder från nätet?

Ja, i de flesta fall så finns det bra bildbanker på nätet där man får hämta miljöbilder, produktbilder och varumärken. Men du kan inte googla och ta vilken bild som helst, det är stöld.

Kontakta oss så undersöker vi vad det finns för bilder, och efterfrågar tillstånd och inloggning om det behövs.

Vi har också en gigantisk bilddatabas med foton och illustrationer som vi har licens att använda. Vi kan också fotografera själva om det behövs, porträtt och produktbilder.

Vi gör design!

Vi designar din idé med färg, form, bilder och logo. Vi hjälper dig skapa och vårda en identitet för ditt varumärke. Då känner kunderna igen dig!

Vi gör all design själva med en stor portion engagemang och lokal kännedom.

Du godkänner innan tryck!

Vi skickar alltid ut korrektur innan tryck, du måste kontrollera noggrant innan du godkänner!

Vi justerar annonsen om du har några önskemål, och skickar ett nytt korrektur.

Se bara till att svara innan tryckstart! Ibland är det lite snabba ryck inför vår deadline.

Dags för utdelning!

Vi trycker tidningen och distribuerar. Du står beredd att leva upp till din annons!

Kanske vill du följa upp annonsen? Vi kan hjälpa dig med affischer, dekaler, expo-material!

Tips för en bra annons!

  • Vad är viktigast i annonsen? Våga prioritera! Då syns även det övriga bättre...
  • En bra bild är en fantastisk informationsbärare och inkastare!
  • Likaså en kort och slagkraftig rubrik väcker intresse!
  • Se till att framhäva det som är unikt och viktigaste, håll texterna korta!
  • Luft (eller väldisponerat tomt utrymme) i annonsen är magiskt och gör att din annons syns mycket bättre!
  • Samla din logo och kontaktuppgifter längst ned till höger, det gör det enkelt för läsaren.
  • Om du har en tydlig identitet (färg och formspråk) så känner läsarna igen dig lättare!

Färdigt annonsunderlag!

  • Vi tar emot de flesta filer, helst en tryckoptimerad pdf.
  • Kontakta oss för mått på våra moduler (t.ex. fjärdedel 101x141 mm, halvsida 208x141 mm, helsida 208x288 mm).
  • För helsida med utfallande tryck så är marginalen 13,5 mm och utfallet 5 mm.
  • Använd CMYK-färger.
  • Använd endast 100% K (svart) på liten text, annars är risken stor för suddig text.
  • Bilder ska vara minst 300 dpi i 100%.
  • Kontakta oss om du önskar använda vår icc-profil.
  • Den totala färgmängden i tonplattor får inte vara mer än 220%.